Hoe Norton-fout 12029 oplossen?

Norton-fout 12029 betekent in feite dat de Symantec Endpoint Protection-client niet kan communiceren met de manager.

Wat zijn de oorzaken van Norton-fout 12029?

De meest voorkomende redenen voor het tegenkomen van deze Norton-fout 12029 worden hieronder vermeld:


  • De SEPM-server werkt niet correct.
  • De SEPM-host blokkeert verkeer
  • Een firewall of proxyserver zorgt ervoor dat de SEPM-host het verkeer blokkeert.
  • De SEP-client communiceert via HTTPS terwijl de SEP-manager niet is geconfigureerd om HTTPS toe te staan.


Eenvoudige stappen om Norton-fout 12029 op te lossen

Hoe los ik Norton-fout 12029 op?

Controleer of de communicatiepoort van de SEP-manager is aangepast tijdens of na de installatie; als dit het geval is, stelt u het in op 8014, wat de standaard SEP-communicatiepoort is.

Verwijder Norton en installeer het opnieuw.

  • Download het hulpprogramma Norton Remove and Reinstall.
  • Sla het bestand op uw bureaublad op als het bestand niet automatisch op de standaardlocatie wordt opgeslagen.
  • Ga naar het gedownloade pictogram en dubbelklik.
  • Ga akkoord met de licentieovereenkomst, anders wordt het programma niet uitgevoerd.
  • Klik op Verwijderen en opnieuw installeren of Alleen verwijderen, afhankelijk van uw vereisten.
  • Klik op Doorgaan.
  • Start uw systeem opnieuw op na het verwijderen.
  • Nadat u uw systeem opnieuw heeft opgestart, volgt u de instructies op het scherm om Norton opnieuw te installeren.

Wanneer de Symantec Endpoint Protection Manager-service niet actief is.


  1. Zorg ervoor dat SEP Manager Server actief is.
  2. Controleer of Symantec Endpoint Protection Manager onlangs opnieuw is geïnstalleerd.
  3. Als dit het geval is, controleer dan of de databaseback-up en servercertificaten zijn hersteld of niet.
  4. Als de SEPM opnieuw is geïnstalleerd zonder de databaseback-up of de servercertificaten te herstellen, vervang dan onmiddellijk het sylink-bestand op alle clients.
  5. Gebruik hiervoor het hulpprogramma "Sylink Replacer".

Als de Windows Firewall de SEP-client blokkeert om verbinding te maken op poort 8014, volgt u de onderstaande stappen:

  • Ga naar administratieve tools.
  • Open nu het venster Geavanceerde instellingen van Windows Firewall.
  • Zoek naar "Inkomende regels" en selecteer vervolgens "Nieuwe regel maken" uit de opties.
  • Ga in het volgende venster naar “Ports & Protocol”.
  • Selecteer nu TCP-poort 8014.
  • Sta het verkeer alleen toe voor het domein.
  • Sluit het instellingenvenster en vernieuw uw systeem. Het verkeer moet nu soepel verlopen.
Een proxyserver blokkeert mogelijk de SEPM-server op poort 8014.

Zoek zorgvuldig de proxyserver die de blokkering veroorzaakt en maak er vervolgens een uitsluiting voor, zodat het verkeer normaal de Symantec Endpoint Protection Manager op poort 8014 kan bereiken.

De website in IIS is niet geconfigureerd voor SSL, maar de aangepaste beheerserverlijst is geconfigureerd voor HTTPS.

Soms proberen SEP-clients die zijn geconfigureerd voor HTTPS-communicatie dit te doen zonder SSL voor de website in IIS te hebben geconfigureerd. Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen-

Regel een SSL-certificaat op de IIS-website.
Wijzig de communicatie-instelling van HTTPS naar HTTP in de Management Server-lijst.

Als u vragen heeft over het oplossen van Norton-fout 12029. Contact Norton Technische Ondersteuning Nummer:+31-183788162.

We bieden ook klantenondersteuning voor Asus Klantenservice Nederland.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Een Google Voice Nummer te Identificeren?

Ontgrendel Google-account vergrendeld || Google Nummer Bellen

Reset Facebook Wachtwoord met of Zonder E-mail en Telefoonnummer